Nov 1, 20245 min read

Şanxay Reytinqini Anlamaq: Onun Qlobal Ali Təhsilə Təsiri

Şanxay Reytinqini Anlamaq: Onun Qlobal Ali Təhsilə Təsiri

Şanxay Reytinqini Anlamaq

2003-cü ildə yaradıldığından bəri Dünya Universitetlərinin Akademik Reytinqi (ARWU), ümumiyyətlə Şanxay Reytinqi kimi tanınan, qlobal ali təhsil mənzərəsində əhəmiyyətli bir meyara çevrilmişdir. Şanxay Jiao Tong Universiteti tərəfindən hazırlanan bu illik nəşr akademik qurumlar, siyasətçilər və dünya tələbələrinin diqqətini cəlb etmişdir. Reytinq sistemi universitetləri bir neçə obyektiv göstəriciyə əsasən qiymətləndirir, o cümlədən Nobel mükafatı və Fields medalı qazanan məzun və işçilərin sayı, yüksək istinad edilən tədqiqatçıların sayı, Nature və Science jurnallarında dərc olunan məqalələr, əsas istinad indekslərində indekslənmiş məqalələr və bir müəssisənin adambaşına düşən akademik performansı.

Şanxay Reytinqi nüfuz qazandıqca, universitetləri qiymətləndirmək üçün istifadə olunan metodologiyalar və bu cür reytinqlərin ali təhsil siyasətləri və təcrübələrinə daha geniş təsirləri barədə mübahisələrə səbəb olmuşdur. Tənqidçilər iddia edirlər ki, bu metrikalar tədqiqat yönümlü qurumları üstün tutur və tədrisin keyfiyyətini və ya ümumi tələbə təcrübəsini tam əks etdirməyə bilər. Buna baxmayaraq, reytinq şübhəsiz ki, universitetlərin özlərini qlobal miqyasda necə mövqeləşdirməsinə təsir göstərmişdir və bir çox qurumda müqayisə və strateji planlaşdırma vasitəsinə çevrilmişdir.

Şanxay Reytinqinin Arxasındakı Metodologiya

Şanxay Reytinqi onu digər qlobal universitet reytinqlərindən fərqləndirən unikal bir metodologiya tətbiq edir. Onun tədqiqat nəticələrinə və akademik nailiyyətlərə diqqət yetirməsi akademik icma daxilində həm pərəstişkarları, həm də tənqidçiləri var. Reytinq sistemi dünya universitetlərini sıralamaq üçün altı obyektiv göstəricidən istifadə edir:

1. Nobel mükafatı və Fields medalı qazanan məzunlar (ümumi balın 10%-i)
2. Nobel mükafatı və Fields medalı qazanan işçilər (20%)
3. 21 geniş fənn kateqoriyasında yüksək istinad edilən tədqiqatçılar (20%)
4. Nature və Science jurnallarında dərc olunan məqalələr (20%)
5. Science Citation Index-Expanded və Social Science Citation Index-də indekslənmiş məqalələr (20%)
6. Bir müəssisənin adambaşına düşən akademik performansı (10%)

Bu metodologiya ardıcıllığına və yoxlanıla bilən məlumatlara əsaslanmasına görə təriflənmişdir. Bununla belə, daha köhnə, daha çox qurulmuş qurumları və təbiət elmlərinə güclü diqqət yetirənləri potensial olaraq üstün tutduğu üçün də tənqid edilmişdir. Tədqiqat nəticələrinə və nüfuzlu mükafatlara güclü diqqət təhsilin keyfiyyətini və ya universitetlərin sosial elmlər, humanitar elmlər və ya peşə sahələri kimi digər sahələrdəki təsirini tam əks etdirməyə bilər.

Bu tənqidlərə baxmayaraq, Şanxay Reytinqinin metodologiyası illər ərzində nisbətən sabit qalmışdır və bu, uzunmüddətli müqayisələrə və institusional irəliləyişlərin izlənməsinə imkan verir. Bu ardıcıllıq onun ali təhsil sektorunda təsirinə və geniş istifadəsinə töhfə vermişdir.

Ali Təhsil Siyasətlərinə Qlobal Təsir

Şanxay Reytinqi dünya miqyasında ali təhsil siyasətlərinə dərin təsir göstərmişdir. Bir çox hökumətlər və qurumlar reytinqdən öz milli ali təhsil sistemlərini və ayrı-ayrı universitetləri qiymətləndirmək üçün meyar kimi istifadə etmişlər. Bu, qlobal akademik arenada mövqelərini yaxşılaşdırmaq məqsədi daşıyan əhəmiyyətli siyasət dəyişikliklərinə və strateji təşəbbüslərə səbəb olmuşdur.

Bəzi ölkələrdə daha yüksək reytinqlərə nail olmaq cəhdi tədqiqat yönümlü universitetlərə maliyyələşdirmənin artırılması ilə nəticələnmişdir, bu da çox vaxt digər qurumlar və ya təhsil prioritetləri hesabına baş verir. Hökumətlər universitetlərinin qlobal reytinqlərdəki performansını artırmaq üçün xüsusi olaraq hazırlanmış mükəmməllik təşəbbüsləri və tədqiqat maliyyələşdirmə proqramları başlatmışlar. Məsələn, Almaniyanın Mükəmməllik Təşəbbüsü, Fransanın Initiatives d'Excellence və Çinin İkiqat Birinci Sinif Universitet Planı hamısı müəyyən dərəcədə ARWU kimi beynəlxalq reytinqlərin vurğuladığı rəqabət təzyiqlərinə cavabdır.

Reytinq həmçinin institusional strategiyalara təsir göstərmişdir, bir çox universitetlər ARWU tərəfindən istifadə olunan metrikalarda performanslarını yaxşılaşdırmaq üçün öz prioritetlərini yenidən qurmuşlar. Bu, yüksək təsirli jurnallarda nəşr etməyə, Nobel mükafatçılarını və yüksək istinad edilən tədqiqatçıları cəlb etməyə və ölçülə bilən tədqiqat nəticələri vermə ehtimalı daha yüksək olan sahələrə diqqət yetirməyə səbəb olmuşdur.

Bu dəyişikliklər çox vaxt bir çox qurumun tədqiqat nəticələrinin və beynəlxalq görünüşünün yaxşılaşmasına səbəb olsa da, onlar həmçinin universitet missiyalarının daralması və ali təhsilin tədris keyfiyyəti, tələbə təcrübəsi və icma cəlb edilməsi kimi digər vacib aspektlərinin potensial olaraq nəzərdən qaçırılması ilə bağlı narahatlıqlar yaratmışdır.

Tənqidlər və Mübahisələr

Təsirinə baxmayaraq, Şanxay Reytinqi çoxsaylı tənqid və mübahisələrlə üzləşmişdir. Əsas narahatlıqlardan biri reytinqin tədqiqat nəticələrinə və nüfuzlu mükafatlara güclü diqqət yetirməsidir ki, bu da bir qurumun təhsil təkliflərinin ümumi keyfiyyətini və ya dəyərini dəqiq əks etdirməyə bilər. Tənqidçilər iddia edirlər ki, bu yanaşma böyük, yaxşı qurulmuş və əhəmiyyətli tədqiqat maliyyələşdirməsi olan universitetlərə üstünlük verir və tədris və ya ixtisaslaşmış sahələrdə mükəmməl ola biləcək daha kiçik və ya yeni qurumları potensial olaraq nəzərdən qaçırır.

Digər mübahisə mövzusu reytinqin ingilis dilində nəşrlərə və təbiət elmlərinə üstünlük verməsidir. Nature və Science jurnallarında nəşrlərə, həmçinin əsasən ingilis dilində jurnalları əhatə edən istinad indekslərinə əsaslanma qeyri-ingilis dilli ölkələrdəki və sosial və humanitar elmlərdə güclü olan qurumları əlverişsiz vəziyyətə saldığı üçün tənqid edilmişdir.

Nobel mükafatları və Fields medallarının göstərici kimi istifadəsi də şübhə altına alınmışdır, çünki bu mükafatlar bir neçə fənlə məhdudlaşır və cari performansdan daha çox keçmiş nailiyyətləri əks etdirə bilər. Bundan əlavə, adambaşına düşən performans göstəricisi potensial olaraq daha kiçik qurumlara üstünlük verdiyi üçün tənqid edilmişdir.

Universitetlərin öz missiyalarının digər vacib aspektlərindən daha çox reytinq performansına üstünlük verməsinin gözlənilməz nəticələri ilə bağlı narahatlıqlar da var. Bu, ali təhsil qurumlarının reytinq sistemi tərəfindən qiymətləndirilən meyarlara uyğunlaşmağa çalışdıqca onların homogenləşməsinə səbəb ola bilər və bu da potensial olaraq sektorda müxtəliflik və innovasiyanın hesabına ola bilər.

FAQ Bölməsi

  1. Şanxay Reytinqi nədir?
    Şanxay Reytinqi, rəsmi olaraq Dünya Universitetlərinin Akademik Reytinqi (ARWU) kimi tanınan, Şanxay Jiao Tong Universiteti tərəfindən universitet reytinqlərinin illik nəşridir. O, dünya universitetlərini sıralamaq üçün altı obyektiv göstəricidən istifadə edir, o cümlədən Nobel mükafatı və Fields medalı qazanan məzun və işçilərin sayı, yüksək istinad edilən tədqiqatçıların sayı və tədqiqat nəticələri.
  2. Şanxay Reytinqi nə qədər tez-tez dərc olunur?
    Şanxay Reytinqi hər il, adətən hər ilin avqust ayında dərc olunur.
  3. Şanxay Reytinqində istifadə olunan əsas meyarlar hansılardır?
    Əsas meyarlara Nobel mükafatı və Fields medalı qazanan məzun və işçilər, yüksək istinad edilən tədqiqatçılar, Nature və Science jurnallarında dərc olunan məqalələr, əsas istinad indekslərində indekslənmiş məqalələr və bir müəssisənin adambaşına düşən akademik performansı daxildir.
  4. Şanxay Reytinqi digər qlobal universitet reytinqlərindən necə fərqlənir?
    Şanxay Reytinqi tədqiqat nəticələrinə və akademik nailiyyətlərə diqqət yetirməsi ilə fərqlənir. O, digər tanınmış reytinqlərlə müqayisədə daha çox obyektiv göstəricilərə və daha az nüfuz sorğularına əsaslanır.
  5. Şanxay Reytinqinin bəzi tənqidləri nələrdir?
    Ümumi tənqidlərə tədqiqat yönümlü qurumlara üstünlük verilməsi, təbiət elmlərinin sosial və humanitar elmlərə nisbətən üstün tutulması və universitetləri öz missiyalarının digər vacib aspektlərindən daha çox reytinq performansına üstünlük verməyə təşviq etmə potensialı daxildir.
  6. Şanxay Reytinqi ali təhsil siyasətlərinə necə təsir göstərmişdir?
    Reytinq dünya miqyasında hökumət siyasətlərinə və institusional strategiyalara təsir göstərmişdir və bu, çox vaxt tədqiqat yönümlü universitetlərə maliyyələşdirmənin artırılmasına və ARWU tərəfindən istifadə olunan metrikalarda performansın yaxşılaşdırılmasına daha çox diqqət yetirilməsinə səbəb olmuşdur.
  7. Universitetlər Şanxay Reytinqindəki mövqelərini yaxşılaşdıra bilərlərmi?
    Bəli, universitetlər reytinq tərəfindən ölçülən sahələrə diqqət yetirməklə, məsələn, tədqiqat nəticələrini artırmaqla, yüksək istinad edilən tədqiqatçıları cəlb etməklə və nüfuzlu mükafatlara can atmaqla öz mövqelərini yaxşılaşdıra bilərlər. Bununla belə, bu çox vaxt əhəmiyyətli uzunmüddətli investisiya və strateji planlaşdırma tələb edir.

Əsas Nəticələr

1. Şanxay Reytinqi və ya ARWU, əsasən tədqiqat nəticələrinə və akademik nailiyyətlərə diqqət yetirən təsirli qlobal universitet reytinq sistemidir.

2. Onun metodologiyası obyektivliyinə görə təriflənməsinə baxmayaraq, qurulmuş, tədqiqat yönümlü qurumlara və təbiət elmlərinə potensial üstünlük verdiyi üçün tənqid edilmişdir.

3. Reytinq dünya miqyasında ali təhsil siyasətlərinə əhəmiyyətli təsir göstərmiş, hökumət maliyyələşdirmə qərarlarına və institusional strategiyalara təsir etmişdir.

4. Tənqidçilər iddia edirlər ki, reytinq performansına diqqət yetirilməsi universitet missiyalarının daralmasına və ali təhsilin digər vacib aspektlərinin nəzərdən qaçırılmasına səbəb ola bilər.

5. Mübahisələrə baxmayaraq, Şanxay Reytinqi qlobal ali təhsil mənzərəsində geniş istinad edilən meyar olaraq qalır.

6. Universitetlər və siyasətçilər Şanxay Reytinqini ümumi təhsil keyfiyyətinin qəti ölçüsü kimi deyil, institusional performansı qiymətləndirmək üçün çoxsaylı vasitələrdən biri kimi nəzərdən keçirməlidirlər.

Share:
© 2025 . All rights reserved.
Powered bybloge.ai